Weekje Nicaragua! - Reisverslag uit Purral, Costa Rica van Denise Daniëls - WaarBenJij.nu Weekje Nicaragua! - Reisverslag uit Purral, Costa Rica van Denise Daniëls - WaarBenJij.nu

Weekje Nicaragua!

Door: denisedaniels

Blijf op de hoogte en volg Denise

09 Februari 2011 | Costa Rica, Purral

Hee Allemaal!

Hier een berichtje vanuit Costa Rica!

Ik ben weer terug in Purral, San José!

Na een flinke wandeling in het supermooie park Braulio Carillo (waarna ik de volgende dag bijna niet meer kon lopen) zijn we diezelfde avond naar mijn oma hier geweest, na de hele familiegeschiedenis incl. oude keuken gezien en gehoord te hebben zijn we nog gezegend en daarna weer op huis aangegaan. En die dinsdag erna heeeel vroeg vertrokken naar Nicaragua.

Eerst met de bus, die we 's ochtends hadden gemist omdat we bij de verkeerde halte stonden, en daarna met de boot. Eenmaal aangekomen, stond Ineke van de stedenband Groningen ons al op te wachten. Zij bracht ons naar ons hostel wat ze voor ons had gereserveerd. Al snel kwamen we erachter dat er in San Carlos niet zo heel veel te beleven was en dus zijn we de volgende dag met de boot naar El Castillo gegaan voor een paar dagen.

Daar hebben we paardgereden! Echt ik was net een cowboy! Supermooi, door de natuur, riviertjes en cacaoplantages. Diezelfde avond hebben we een kaaimantour gemaakt, in het pikkedonker. Twee kaaimannen gezien, vastgehouden en op de foto! En allerlei andere dieren gezien. In El Castillo was er helaas geen water, dat betekende dus 3/4 dagen niet douchen! WC's die niet doortrokken en met bij alles oppassen met wat je eet/drinkt.

Daarna weer terug naar San Carlos, waar afgelopen weekend meerdere mensen vanuit Groningen zouden komen. Een hele delegatie. De zondag zijn we ook met ze op pad geweest, naar het dorpje Las Azucenas. Waar vorig jaar ook studenten van ISOP zijn geweest. Alleen de bustocht met een oldscool schoolbus was al een hele ervaring op de onverharde wegen. Daar aangekomen gingen wij sporten met de lokale bevolking. Met ons beruchte slipperspel met alleen een paar slippers en een bal kregen we in het begin een paar mensen mee, maar na ongeveer 5 minuten hadden zich zo'n 4 teams enthousiast verzameld langs de Cancha.

Ik besefde me wel toen ik daar door het dorp liep hoe luxe ik het heb in Purral bij mijn gastgezin, laat staan in Nederland!

Op maandag zijn we weer teruggereisd naar Purral. Wel weer fijn om terug te zijn bij mijn gastgezin, eigenlijk had ik ze wel gemist. Ik vertelde ze ook dat ik in Nicaragua slecht had gegeten. Vanmorgen heb ik daarom van mijn moeder hier een goed en gezond ontbijt gehad, daarbij heb ik tussen de middag ook met haar samen gegeten. Ik had het eten hier wel gemist, incl. de rijst met bonen, die ik gewoon echt lekker begin te vinden hier!

Verder had ik een tijdje terug verteld tegen mijn vader hier dat de popcorn met caramel in de bios wel erg lekker was en dat we dat in Nederland niet hebben. Nu kwam hij vandaag aanzetten met caramel popcorn voor in de magnetron! Superlief. Ik heb hier echt zo'n gave tijd, met de groep, met mijn gezin, met alles! 1 maand zit er nu op en die is echt supersnel gegaan, gelukkig heb ik er nog ruim 5 te gaan!

Verder beginnen donderdag de scholen, dan gaan we daar dus kijken. Hebben we al de nodige vergaderingen achter de rug en gaan we dit weekend naar Turrialba om te kijken bij de projecten van de meiden! Maandag begint dan ook echt voor ons het werk hier en gaan we de gymlessen verzorgen op de basisscholen en staat 20 februari de eerste sportdag gepland!

Op dit moment zijn de foto's nog aan het uploaden! Zo snel die erop staan, zal ik op deze site even de link plaatsen!

Haste luego!



  • 09 Februari 2011 - 07:44

    Noël:

    Hee Denise! Leuk om je verhalen te lezen, joh! Zo te lezen heb je het echt leuk. Supervet dat je zoveel van de omgeving ziet, ben echt jaloers haha.
    Ben je inmiddels al met je "echte" stagewerkzaamheden begonnen of is dat ook volgende week als de school begint? Las ook (op je fb dacht ik?) dat de burgemeester van Groningen zou komen, is die ook geweest? Heb je ook contact met costa ricaanse leeftijdsgenoten?

    Tis hier trouwens deze week 13-19 graden in Maastricht dus hier begint het ook aan te trekken maar tis vast niet zo warm als bij jou ;).

    Ik ben inmiddels weg bij de AH, weet niet of je contact hebt met je andere ex-collega's maar Astrid heeft vorige week ook ontslag genomen, dus t wordt heel rustig nu (ik wens ze veel succes). Harry mist je trouwens, en van de andere collega's krijg je ook de groeten, haha.

    Benieuwd naar de foto's en je volgende verhaal! En succes als de school begint.

    Grt, Noël

  • 09 Februari 2011 - 07:51

    Dominique:

    JALOERS!! Ik zit hier maar saai op mijn kantoor in mn eentje haha :P En dan zie ik links op de pagina de temperatuur staan en dan denk ik aaaahh! Gister was het hier gelukkig ook lekker warm :) Vanavond gaan we uit eten met de meiden in Nijmegen bij Riva! Doen we snel weer een keer als je thuis bent. Veel plezier!

    xxx

  • 09 Februari 2011 - 08:26

    Suus :

    Hee Denise!

    Klinkt super allemaal! Het gaat je volgens mij heel erg goed. Blijf lekker genieten!
    Succes ook met je scriptie, ik heb nu mijn onderzoeksplan ingeleverd en begin al aan mijn theoretisch kader, moet allemaal af zijn voordat ik ga 11 maart. Ik heb trouwens (als het goed is) kunnen regelen dat ik toch nog voor de zomer af kan studeren! Dus helaas niet met jou in augustus.. Maar dat maakt niet uit want jij bent nog lekker 5 maanden daar, heel veel plezier en succes!! :D

    xx Suus

  • 09 Februari 2011 - 09:23

    Kirsten & Denice:

    Heee Denise,

    Klinkt allemaal erg leuk!! Lekker paardrijden, ook echt iets voor jou, super tof!! Jij vermaakt je daar wel als we dat zo lezen.
    En 29 graden, geak we zijn jaloers!! Maar gelukkig komt hier af en toe het zonnetje ook eventjes door hihi
    Succes met het begin van je schooltijd daar..

    Liefs Kirsten & Denice

  • 09 Februari 2011 - 09:33

    Suus:

    Hee Denies!

    Zo te horen heb je een leuke week gehad in Nicaragua. En mag je maandag eindelijk echt aan het werk he;) Ik zou willen dat ik nu al naar je toe kon komen! Maar moet helaas nog een paar maandjes wachten. Spreek je snel weer!

    xx

  • 09 Februari 2011 - 13:08

    Milou:

    Wauw, je bent gezegend! Haha, voelt dat goed:P?
    En als cowboy door de wildernis paardgereden!
    En die foto waar je een kaaiman vasthoudt? Dat wil ik wel eens zien:P!
    Enne... je mag als je terug bent altijd een maaltijd rijst met bonen voor me maken!
    Klinkt goed allemaal Den! Fijn dat de tijd zo snel gaat. 'Gelukkig heb ik er nog ruim 5 te gaan!' Een beter bericht dan dat kunnen we hier niet krijgen!
    XXX

  • 09 Februari 2011 - 15:04

    Bregje:

    Nou Denise, volgens mij vermaak jij je wel ;)
    Wel jammer dat je nu alleen diplomauitreiking hebt (er van uitgaande dat wij t allemaal halen:P) Maar als je het wil vieren tegen die tijd dan laat het maar weten, dan doe ik evengoed vrolijk mee!

    Wat is t trouwens heerlijk weer daar.. kwijl! Ik wil ook zon!
    Nja eigenlijk mag ik niet zeuren want hier is t ook goed weer. Zo warm als daar natuurlijk niet, maar het is in ieder geval droog en het zonnetje schijnt de hele dag!

    Ow enne, we drinken er een op je morgen he!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 05 Dec. 2010
Verslag gelezen: 2267
Totaal aantal bezoekers 25629

Voorgaande reizen:

10 Januari 2011 - 06 Juli 2011

Stage Costa Rica

Landen bezocht: