Pura Vida en Costa Rica! - Reisverslag uit Purral, Costa Rica van Denise Daniëls - WaarBenJij.nu Pura Vida en Costa Rica! - Reisverslag uit Purral, Costa Rica van Denise Daniëls - WaarBenJij.nu

Pura Vida en Costa Rica!

Door: denisedaniels

Blijf op de hoogte en volg Denise

28 Januari 2011 | Costa Rica, Purral

Hee Allemaal!

Hier een berichtje vanuit Costa Rica! Het is nog steeds super hier. Ook wordt het hier nu zomer, dus dat betekent erg lekker weer. ’s Avonds koelt het wel flink af.

Vorige week zijn we nog een aantal dagen bezig geweest met het schilderen van de Cancha. Het bleek toch iets meer werk te zijn dan verwacht. Het had natuurlijk ook een halfjaar stil gelegen, dus het was allemaal aardig vies. Maar het ziet er mooi, opgeknapt uit.

Vorige week woensdag hebben we de hele dag geschilderd en natuurlijk hadden we ook onze Spaanse les. ’s Avonds was er een feestje bij Guisella. Er was muziek en een BBQ, erg gezellig! Ook waren er een paar vrijwilligers aanwezig, die ons gaan helpen bij de activiteiten.

De dag erop zijn we naar de universiteit voor onder andere sportstudies hier gegaan. Nina had dit voor ons geregeld. En dat was echt de hele andere kant. Hier is alles armoedig en bouwvallig. Daar is het echt supermooi! Mooie sportvelden, zwembaden, gymzalen en nog veel meer! De foto’s zal ik ook proberen toe te voegen.
Die avond had Nina een verassing voor ons. We gingen naar de rolschaatsdisco. En het was echt ouderwets rolschaatsen. We gingen dan ook elke keer bijna achterover! Want het viel nog best tegen. Maar het was superleuk om te doen. Daarna zijn we naar de bioscoop hier geweest. We gingen naar El Turista. Deze film zou dan in het Engels zijn en Spaans ondertiteld. Maar wat bleek..begon deze film in het Frans! Maar gelukkig na 10 min. toch over in het Engels. Al kon ik het Frans wel redelijk volgen. Je gaat hier trouwens naar de bioscoop voor nog geen €3,-! Dus die uitstapjes zullen we nog wel vaker maken! Ook hebben ze hier popcorn met karamel, nog een goede reden dus om naar de bios hier te gaan!

De volgende dag zijn we naar de stad San José gegaan. We hebben daar wat winkels bekeken en rondgelopen. Floor, Sabine, Marije en ik zijn daar ook nog naar een Kathedraal geweest. Er begon volgens mij net een dienst, dus zijn we er maar weer zachtjes uitgelopen. Die avond gingen we met een paar van de groep naar salsa dansen, dat is ook echt leuk om te doen. Het was echt heel leuk, goed voor mijn Spaans en nu kunnen we een beetje meekomen in het dansen hier! Jongens kunnen hier trouwens echt vet goed dansen!

De volgende dag ging ik met Sabine en Marije mee naar Nina’s werk. Ze geeft turnles aan kinderen. Leuk om te zien en we mochten ook even helpen. De zaal daar is echt heel mooi vergeleken bij alles hier. In de middag zouden we naar Palmares gaan, een groot feest hier, alleen waren we door alle families al gewaarschuwd dat het superdruk zou zijn en daardoor veel zakkenrollers en dat het waarschijnlijk onmogelijk was om met de bus terug te komen. Dus hebben we er voor gekozen om die avond gezamenlijk te gaan eten bij Steffan, en dat werd..pannenkoeken! Floor was die avond de kok en had ze voor iedereen goed gebakken! ’s Avonds zijn we naar El pueblo geweest, dat is een soort uitgaanscentrum hier. Er zit vanalles bij elkaar, dus een mooie avond gehad!

Zondag was alweer de laatste dag voor Sabine en Marije. Overdag gingen we met een paar sporten. We wilden graag sporten op de Cancha, maar eenmaal daar aangekomen bleek er een voetbalwedstrijd bezig te zijn. Nadat we even hebben gekeken hadden we toch wel zin om ook zelf te sporten dus hebben we een ander veldje opgezocht. Met een bal en een paar slippers hebben we een leuk spel bedacht en na 10 min. stonden er al een hoop kinderen te kijken. Dus hebben we ze gevraagd of ze mee wilden doen. En natuurlijk! Uiteindelijk hebben we echt een leuk potje met ze gespeeld en wisten ze niet van ophouden. Ze waren heel enthousiast en deden ook superleuk mee. Toen we klaar waren rende één jongetje snel naar huis en kwam terug met stukjes sinasappel, om ons te bedanken, echt superlief! De kinderen hier hangen eigenlijk maar een beetje rond, en doen verder zelf niks actiefs. Af en toe skateboarden of voetballen. Diezelfde avond zijn we met z’n allen uit eten gegaan voor het afscheid van Sabine en Marije.

Die maandag daarop kwam Oscar naar Purral, om Marije en Sabine op te halen. Voordat ze weggingen heeft er nog een vergadering plaatsgevonden met de hele groep, Nina, Oscar, zus van Oscar en Guisella. Daarna zijn we verder gegaan met het schilderen van de Cancha.

Dinsdagavond was er een vergadering over de voetbalschool. Giovanni was hier ook bij aanwezig en de eventuele trainer. De voetbalschool komt nu echt op gang. De eerste trainingen staan gepland. En de datum voor de grote opening staat op 5 maart!

Verder is onze Spaanse les nu afgelopen. Maar met een paar hebben we toch besloten om 1x in de week Spaans te houden. Verder zijn we op woensdag avond met z’n allen gaan eten bij Floor en hebben we film gekeken.

Morgen, zaterdag ga ik met Gershom, Floor en mijn zus hier naar een Nacional Parque. Mijn zus stelde gister voor om mee te gaan, zo kon ze ons rondleiden daar en zouden we niet verdwalen. Er waren namelijk nogal wat verhalen bekend dat in dat park mensen dagenlang verdwaalden. Wel zo fijn dat ze nu mee gaat. Maar dat betekent om 4 uur ’s nachts opstaan en de hele dag wandelen. Maar ik heb er wel ontzettend zin in, want het schijnt echt supermooi te zijn. Verder gaat mijn moeder vandaag cakejes bakken voor ons allemaal en maakt ze ook voor ons allemaal een lunch om mee te nemen.

Gister kwam mijn vader hier ook nog met het verhaal, dat hij of familie (het ging een beetje snel in het Spaans) ergens een huis heeft met zwembad in een mooie omgeving. Hij vroeg gelijk wanneer ik een weekend vrij had om daar heen te gaan! Superleuk dus allemaal.

Dinsdag gaan we naar Nicaragua en zullen de eerste paar dagen met de hele groep daar rond gaan reizen en vanaf zaterdag gaan we de Nederlandse sportprojecten daar bekijken, mensen ontmoeten en een leuk programma daar volgen!

Daarnaast ben ik coördinator van de sportdagen, de eerste staat gepland op 20 februari. Ik ben hier dus al mee aan de slag gegaan. En als we terug komen van Nicaragua zal het allemaal wat drukker worden met onze projecten. Op 10 februari beginnen ook de scholen en dan zal voor ons het gymles geven ook beginnen. Van de week waren we aan het schilderen en hoorde we al profi profi profi! Dat wordt straks natuurlijk alleen maar erger, maar heel leuk natuurlijk!

Ik vermaak me hier dus nog prima en het wordt steeds leuker! Ik versta mijn familie beter, kan al echt wat meer met ze praten en ben eigenlijk al helemaal gewend hier!

Leuk om steeds zulke leuke berichtjes uit NL te krijgen! Ik heb trouwens geen idee wie er op de mail lijst staan nu, ik heb deze geïmporteerd in z’n geheel. Ik kan er nu helaas ook niet meer op, want internet gaat hier niet zo snel en mijn computer flipt ‘m dan. Dus als je geen berichtje wilt ontvangen moet je even zelf je mailadres er af halen, of als je er wel een wilt ontvangen, even toevoegen!

Tot de volgende keer!

Groetjessssssss uit Costa Rica

Foto’s staan op http://www.mijnalbum.nl/Album=FNQBTALS (nog niet zo heel veel) uploaden gaat muy despacioooooooo! Maar na dit weekend en natuurlijk de week Nicaragua zal ik er nog meer op zetten!

  • 28 Januari 2011 - 22:36

    Opa En Oma:

    Je raakt al aardig ingeburgerd daar.Je hebt weer een leuk reisverslag geschreven met alleen maar leuke dingen .Wij hopen dat dat zo blijft dan kun je nog een hele fijne tijd hebben daar.Groetjes opa en oma.

  • 28 Januari 2011 - 23:26

    Suus & Suzan:

    Heee Denies,

    Wat een leuk verslag, alweer! Ik en Suzan zijn wel een beetje jaloers, want het is hier TE koud. Veel plezier aankomende week en spreek je snel weer!

    Kussssss van ons

  • 29 Januari 2011 - 09:49

    :

    He Denise!!

    Al flink aan het inburgeren in Costa Rica zo te lezen?! Binnenkort eens een keertje skype-daten?! Groetjes en succes aan iedereen daar! Zie je over een paar maandjes back at kikkerland!

    Kus Danielle

  • 29 Januari 2011 - 12:07

    Janneke:

    Hee lieve Denise,

    Leuk om je verslag weer te lezen! Ik zal je straks een uitgebreide mail sturen met mijn belevenissen (over het feestje waar je al van af wist!). Was erg leuk!

    Veel plezier in Nicaragua en tot op de skype of mails!

    Liefs Janneke

  • 30 Januari 2011 - 14:52

    Hallo Denise:

    Ik heb van oma en opa de site gekregen zodat ik jouw reis een beetje kan volgen, ik vind het fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
    eigenlijk ben ik wel een beetje jaloers, het ziet er geweldig uit.
    groetjes Louis


  • 30 Januari 2011 - 21:41

    Maikel ISOP:

    Het gaat goed daar! Goed om te lezen dat je ondanks al die leuke activiteiten en de vakantie toch al bezig bent geweest.

    En de datum voor de grote opening staat op 5 maart!

    CANT WAIT!!! Veel plezier in NIcaragua

  • 02 Februari 2011 - 12:39

    Marieke:

    ¡Hola Tica!

    ¡Espero que tengas una estancia superchulo! Que te diviertas todos los días.
    ¿Hablas mucho español? ¿Puedes comprender todo? Me gusta leer tu historia.

    Saludos desde Drempt,
    beso Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 05 Dec. 2010
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 25624

Voorgaande reizen:

10 Januari 2011 - 06 Juli 2011

Stage Costa Rica

Landen bezocht: