Time flies, when you're having fun! - Reisverslag uit Purral, Costa Rica van Denise Daniëls - WaarBenJij.nu Time flies, when you're having fun! - Reisverslag uit Purral, Costa Rica van Denise Daniëls - WaarBenJij.nu

Time flies, when you're having fun!

Door: denisedaniels

Blijf op de hoogte en volg Denise

19 Januari 2011 | Costa Rica, Purral

HolaHola!

Sorry voor het late verslag, maar het is hier zo fantastisch, dat ik helemaal nog niet zoveel tijd daarvoor heb gehad!

Maar even in het kort de week hier..
Na hier op maandag 10 januari te zijn aangekomen, heb ik al gelijk kennis gemaakt met mijn gezin. Ik dacht eerst alleen een moeder met dochter, maar er is ook een zoon en een vader! Ze werken gewoon overdag, dus soms als ik 's middags thuis kom eten ben ik alleen, maar dan staat het eten al netjes voor me klaar! Ook krijg ik hier vet goed te eten, en echt niet alleen maar rijst met bonen, veel gevarieerd dus dat zit wel goed.

In het begin van de week hebben we een rondleiding gehad hier door de buurt en zijn we bij de andere gastgezinnen langs geweest. De buurt hier is zo anders, het is echt een beetje een zooitje, echt een achterstandswijk. Maar iedereen hier leeft ook buiten, op straat, wel mooi om te zien! Er lopen ook veel zwerfhonden hier, als je daar even mee speelt heb je ze gelijk achter je aan lopen, ik zou ze zo allemaal mee willen nemen naar NL, helaas gaat dat niet!
Ojaa thuis heb ik ook een hondje, Betsie (ofzoiets denk ik) het is net een babytje, hij heeft ook altijd een shirtje aan. Volgens mijn moeder hier heeft hij het koud, en ze vraagt ook elke keer of ik het koud heb, maar vergeleken bij NL is het hier lekker weer! Overdag loop ik gewoon op slippers en in mijn shirtje hier rond.

Verder hebben we elke dag 2 uur spaanse les. De beste man begint echt vanaf 0, maar opzich wel weer fijn om veel dingen te herhalen. Mijn spaans gaat al wat beter, verstaan gaat al redelijk, als ze wat langzamer praten en praten met mijn gastgezin gaat ook steeds beter! Zij leren mij spaans en ik hun Nederlands, heel grappig, want ze kunnen sommige dingen echt niet uitspreken!

Verder zijn we al een keer op stap geweest hier en zijn we met de groep een weekendje weg geweest, naar Manuel Antonio, vlakbij het strand. Gershom zijn broer en nicht gingen ook mee, heel gezellig! Ook wel handig want zij wisten precies waar en wanneer de bus zou komen en kunnen natuurlijk wat beter spaans.
Afgelopen vrijdag na onze spaanse les zijn we gelijk vertrokken voor ons weekendje weg, na 3 uur met de bus te hebben gereden kwamen we aan in Quepos, een plaatsje naast Manuel Antonio, hier vonden we gelukkig al heel snel een slaapplaats, superchil, 2 kamers en op een mooie plek! De laatste nacht hebben we geslapen in een hostel, iets minder luxe, maar met de stapelbedden, die aardig kraakte hebben we ons prima gered! Zaterdags zijn we gaan surfen, en dat is echt zo vet! We kregen een uur les van surfdudes hier, eerst natuurlijk op het droge en daarna de zee in. Het ging eigenlijk best wel goed, na de eerste keer kon ik al op m'n plank staan, en noemde hij me al de master, en zou hij wel even wat mastergolven uitzoeken, toen heb ik hem maar even verteld dat het wel een beetje toeval was dat ik gelijk stond, want hij zocht wel hele hoge golven uit! Maargoed, het was echt super en ik ga zeker hier nog vaker surfen!

De volgende dag zijn we naar Parque Nacional Manuel Antonio geweest, heel mooi! Veel aapjes gezien, leguanen, luiaards en gekke krabjes, verder was daar het strand ook echt heel mooi en kon je helemaal door een soort jungle lopen! Super mooi allemaal! Ik hoop dat me lukt om vandaag de foto's te plaatsen.

's Avonds hebben we een kampvuur op het strand gemaakt, de politie stond wel op 10 mtr afstand, maar hier mag dat allemaal gewoon. Op een gegeven moment kwamen ze alleen even vragen of we het vuur iets op konden schuiven, want het waaide nogal de verkeerde kant op, dus zijn we daarna verplaatst en bij een spaanse familie gaan zitten. Dus extra groot vuur! Daarbij pakte die jongen zijn auto, reed die het strand op en hadden we gewoon muziek!

De volgende dag hadden we een relax dagje op het strand, met superhoge golven, dus we hebben ons prima vermaakt. En aan het eind van de middag zijn we weer terug gegaan met de bus naar onze gastgezinnen. Eenmaal in Purral aangekomen, was ik met Christal en Gershom, omdat we het dichtst bij elkaar wonen. We zijn toen nog heel even naar Gershom gegaan, hij heeft een erg grote en hele aardige familie, zijn broer Roberto gaat ook vaak met ons mee, erg gezellig. Ze hadden bij Roberto net een nieuwe wii (dat hebben ze dan weer wel!) Dus ik heb nog even gewiid (ofzoiets) En daarna hebben Catharina (nicht van Roberto) en Roberto, Christal en mij naar huis gebracht met de auto! Roberto zette ons netjes helemaal voor de deur af.

En vandaag hadden we eigenlijk spaans, maar wat bleek dit was al om 8.00u en wij dachten om 9.00, dus die man was natuurlijk al lang weg. Daarna heb ik met Steffan en Orlando spullen gehaald om de Cancha (plek van de voetbalschool en een soort community house) schoon te gaan maken en daarna te gaan schilderen. Dit gaat niet zoals in NL, bij de ene balie geef je je bestellin door, daarna ga je betalen, en dan moet je het bij verschillende balies weer ophalen, er gaat dus even wat tijd overheen! Maar uiteindelijk hadden we nog tijd om schoon te maken en te schilderen. Vandaag zijn we in ieder geval een heel eind gekomen en morgen gaan we weer verder. Helaas heb ik daar niet zoveel foto's van, omdat de Cancha een beetje in een foute buurt ligt, ik heb het nog niet echt in de gaten, maar de mensen daar houden ons natuurlijk wel in de gaten en zien gelijk je camera. Ook was het vandaag heel druk, omdat we veel bekijks trokken, dus was het niet zo slim om foto's te maken. Maar dat komt nog wel goed!

Nou dit was het wel weer, jullie zijn weer even op de hoogte! Ik zei in het begin dat ik vaak een verslag zou gaan plaatsen, maar als je eenmaal hier zit loopt het toch echt anders, en zijn er zo veel leukere dingen om hier te doen! Daarnaast heb ik al zoveel hier geleerd en is het zo'n mooie ervaring!

Ik mis jullie natuurlijk al wel een beetje! Echt heel erg bedankt iedereen voor de lieve en leuke berichtjes, dat is heel leuk om te krijgen! En ik vind het ook leuk dat jullie mij op de hoogte houden wat er allemaal in NL gebeurd, zo blijf ik een beetje op de hoogte!

Nou ik ga er weer vandoor, we hebben namelijk zo vergadering met het bestuur van de voetbalschool! Ojaa, ik word hier als het donker is netjes opgehaald en weer thuisgebracht, 's avonds is het namelijk wat minder veilig, maar de jongens gaan dan altijd als laatste naar huis, ook zit ik overal het dichts bij met mijn huis, dus wordt ik altijd door meerdere opgehaald, en ga ik overdag vaak met Christal samen naar spaans of de Cancha toe. Ook ben ik al een paar keer met Floor naar het centrum geweest, en we zijn allebei blond, dus dan is het getoeter echt zo erg, maar gelukkig blijft het daar bij! Ik zal dat alleen niet gaan missen als ik in NL ben!

Tot de volgende keer!


  • 19 Januari 2011 - 07:50

    Janneke:

    Hee lieve Denise,

    Wat fijn dat je het zo leuk hebt! Mag ik nu al bij je langs komen ;) klinkt zo goed allemaal!

    Liefs Janneke

  • 19 Januari 2011 - 08:11

    Kirsten:

    Heey Denise,

    Klinkt echt super! Mooi dat je een leuk gastgezin hebt, dat scheelt al een hoop denk ik. Veel plezier nog!!

    xx

  • 19 Januari 2011 - 09:01

    Denice:

    Heej Denise,

    klinkt allemaal erg leuk!! Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar..Veel plezier nog daar en ik hou je verslagen in de gaten;)

    Groetjes Denice

  • 19 Januari 2011 - 09:07

    Maikel:

    Leuk verslag en geweldige foto`s! Ik ben jaloerrsssssssss. Aftellen is begonnen. Nog maar 340 dagen!


  • 19 Januari 2011 - 09:38

    Suus :

    Lieve lieve Denise!

    Het klinkt echt helemaal geweldig en lees je verslag dan ook met een big smile!

    Ik kan het niet vaak genoeg zeggen; Geniet ervan!

    Kus Suus SGM (anders denk je dat ik je zusje ben ;))

  • 19 Januari 2011 - 10:54

    Suus:

    Hee Denies,

    De foto's zijn echt heel leuk! Vooral van het strand daar, ziet er mooi uit. En je kamertje met de foto's van thuis :) Spreek je snel weer!

    xxx

  • 19 Januari 2011 - 15:09

    Milou:

    Dat klinkt echt allemaal heel erg goed! Lekker genieten hoor! Geeft niks dat je niet zo vaak verslag doet. Dan heb je straks als je terug bent extra veel te vertellen:D! Ik ga nu even je foto's kijken!
    Liefs!

  • 22 Januari 2011 - 07:56

    Dominique:

    Hee Denise!

    Wat een mooie foto's :D Als ik die zee en dat strand zie, dan begint het bij mij toch wel te kriebelen hoor! Wij zijn gister teruggekomen van studiereis, was erg geslaagd! Voor mij volgende week de laatste week in Nijmegen helaas..wat gaat de tijd toch snel! Enjoy en tot het volgende verslag!

    xxx

  • 22 Januari 2011 - 12:16

    Bregje:

    Hee Meid.. Wat een avonturen ;) Dat is heel wat anders dan onze studiereis (die BTW ook wel heel gezellig was)!
    De foto's zijn echt sjiek! Vooral die van dat strandje.. En dat hondje is ook echt schattig :P

    Veel plezier daar meid, en we horen wel weer van je he!

    X Bregje

  • 23 Januari 2011 - 15:54

    Ghies:

    Hee Denise!

    Wat leuk om te lezen dat je je zo goed vermaakt:) mooie foto's ook, wordt er helemaal jaloers van, hier in nl heb ik het nog steeds ijskoud. Ik ga dinsdag ook btje spaans leren, ga met Mathijs paar dagen naar Barcelona, alleen is het daar niet zo lekker als bij jou! Veel plezier verder en tot het volgende verhaaltje!

    xxx

  • 25 Januari 2011 - 21:32

    Opa En Oma:

    Fijn dat je het zo leuk hebt daar en een hondje om te knuffelen.De foto`s zijn mooi en geven een goeie indruk van de mooie natuur.We zien dat je het naar je zin hebt ,het straalt van je gezicht af. Het eten is ook goed wat wil je nog meer.Groetjes Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 05 Dec. 2010
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 25624

Voorgaande reizen:

10 Januari 2011 - 06 Juli 2011

Stage Costa Rica

Landen bezocht: