Aftellen!! Nog maar 3 weken........ - Reisverslag uit Zevenaar, Nederland van Denise Daniëls - WaarBenJij.nu Aftellen!! Nog maar 3 weken........ - Reisverslag uit Zevenaar, Nederland van Denise Daniëls - WaarBenJij.nu

Aftellen!! Nog maar 3 weken........

Door: denisedaniels

Blijf op de hoogte en volg Denise

20 December 2010 | Nederland, Zevenaar

Welkom op mijn waarbenjij.nu!

Over precies 3 weken vertrek ik naar Costa Rica voor 6 maanden en één week!
Voor mijn opleiding Sport, Gezondheid en Management zal ik hier mijn afstudeerstage gaan lopen.
De stage zal duren tot ongeveer 3 juli, daarna zal ik nog 2 weken daar gaan reizen, surfen en andere leuke dingen gaan doen! En op 18 juli zal ik weer op Schiphol landen.

Ik zal me in Costa Rica vooral gaan bezighouden met sportontwikkelings- en sportstimuleringsprojecten. Hierbij wordt er samengewerkt met 2 basisscholen. Daarnaast wordt er in januari 2011 een voetbalschool in Purral, Costa Rica opgericht. Hier zullen wij als project groep ook een bijdrage aan leveren. Verder zal mijn afstudeeronderzoek vooral te maken hebben met het maken van een adviesrapport voor de nieuwe voetbalschool in Purral. Daarnaast zijn er ook nog andere taken o.a. het verzorgen van de lessen lichamelijke opvoeding op de basisscholen. Tegelijkertijd worden de leraren, leerlingen en ouders geïnformeerd over het belang van bewegen. Ook zal ik met mijn projectgroep de buitenschoolse activiteiten gaan verzorgen. En we gaan sportdagen in de weekenden organiseren. Al deze projecten en activiteiten worden opgezet met als doel de mogelijkheid om sporten voor de kinderen te vergroten zowel binnenschools als buitenschools. De wijk Purral kenmerkt zich door sociaaleconomische achterstanden, met relatief veel armoede, vroegtijdige schoolverlaters, weinig voorzieningen en drugsconsumptie en –handel. Hiermee komt de schoolgaande jeugd in Purral al vroeg mee in aanraking. Om deze reden wordt sport ingezet als middel voor een gezondere levensstijl.

Als ik er straks eenmaal ben zal ik de projecten nog verder toelichten, want dan krijg ik er zelf ook een beter en duidelijker beeld bij.

Ik zal met 4 andere projectleden naar Costa Rica vertrekken om gezamenlijk dit project voort te gaan zetten. 10 januari zal ik vertrekken waarvan we de eerste twee weken met nog 2 projectleden uit Turrialba een gezamenlijk introductie zullen volgen. Hierbij krijgen we ook elke dag spaanse lessen.

Ik heb er ontzettend veel zin in! Het gaat vanaf nu echt supersnel! De voorbereidingsweekenden zijn afgelopen, voor school ben ik de laatste dingen aan het afronden, alle inentingen zijn binnen en verder is alles zo goed als geregeld. Ook is mijn Spaanse cursus afgelopen, ik heb in een sneltreinvaart een Spaanse beginnerscursus gevolgd, aangezien ze daar alleen maar Spaans praten.

Nu nog even lekker genieten van de kerstvakantie. Daarnaast beginnen nu de afscheidsfeestjes langzamerhand te komen en moet ik toch echt afscheid gaan nemen van iedereen.

Ik ga iedereen hier natuurlijk ontzettend missen, maar heb er ondanks dat ontzettend veel zin in en ben nu echt met het aftellen begonnen!

Jullie kunnen mijn reis op deze site volgen. Ik zal verhalen en foto’s plaatsen en natuurlijk kunnen jullie hier ook berichtjes achterlaten!

Tot de volgende keer!

  • 20 December 2010 - 15:40

    Suus:

    Ik weet dat je mij (je lieve zusje) het meest gaat missen! En Anton en Elly natuurlijk!

    xx

  • 21 December 2010 - 22:29

    Eva Leenders:

    Heel veel plezier en succes daar!!

  • 21 December 2010 - 23:02

    Opa En Oma:

    Fijn dat we via deze site op de hoogte blijven.Wij wensen je een hele leuke tijd in Costa Rica

  • 27 December 2010 - 09:50

    Djuri:

    Hee Denise,

    Het is al bijna zover, voor jou. Voor mij is het nog iets meer dan een maand.

    Ik wens je heel veel succes met je reis en stage en veel plezier. Geniet ervan!! En we zie mekaar bij de diploma uitreiking;)


  • 27 December 2010 - 12:02

    Denice :

    Heej Denise,

    super tof dat je stage gaat lopen in Coste Rica.. Ik hoorde wel dat je plannen had om te gaan, maar ik wist niet dat het door ging!!
    Ik wens je heel veel succes en plezier daar:) en we zien elkaar hopelijk op de diploma uitreiking!!
    Pas goed op jezelf!!

    Groetjes, Denice

  • 05 Januari 2011 - 18:38

    Nathalie:

    Hai Denise! Had het natuurlijk allemaal al van je mama gehoord, en af en toe gekeken op je hyves, maar toch wil ik je nog even vertellen dat ik het heel stoer en gaaf vind wat je gaat doen!! Echt supergaaf! Ik zal regelmatig alles via deze site in de gaten houden want ben wel heel benieuwd hoe het je daar vergaat! Heel veel plezier en succes!! Enne veilig terug komen hé ! Dikke kus uit Arnhem, Nathalie X

  • 06 Januari 2011 - 16:42

    Marije Kruiper:

    Heeej!!
    Geniet van het weekend in Nederland en tot maandagochtend!! Spannend!!

    xx

  • 11 Januari 2011 - 14:41

    Daan :

    Zal ik je dan toch maar een berichtje sturen, gewoon omdat ik je niet meer heb gezien voor je vertrek!! haha Organisatie talentje :p Ik hoop dat het daar in Costa Rica beter afgaat xD

    Kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zevenaar

Denise

Actief sinds 05 Dec. 2010
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 25627

Voorgaande reizen:

10 Januari 2011 - 06 Juli 2011

Stage Costa Rica

Landen bezocht: