Het allerallerlaatste bericht vanuit Costa Rica! - Reisverslag uit Purral, Costa Rica van Denise Daniëls - WaarBenJij.nu Het allerallerlaatste bericht vanuit Costa Rica! - Reisverslag uit Purral, Costa Rica van Denise Daniëls - WaarBenJij.nu

Het allerallerlaatste bericht vanuit Costa Rica!

Door: denisedaniels

Blijf op de hoogte en volg Denise

04 Juli 2011 | Costa Rica, Purral

Na een onvergetelijke tijd in Costa Rica is dan nu echt het moment aangebroken om naar huis te gaan!
Aan de ene kant helemaal niet leuk, want wat ga ik iedereen hier missen. Mijn familie hier, die echt familie zijn geworden! Maar aan de andere kant heb ik ook ontzettend veel zin om weer naar Nederland te gaan en iedereen daar weer na een halfjaar te kunnen zien!

De afgelopen weken zijn ontzettend snel voorbij gegaan en stonden vooral in het teken van afscheid nemen en lekker twee weken vakantie met pap, Janneke en Suus! Het afscheid begon al op de scholen en bij de zwemlessen. Helemaal niet leuk! Maar ik heb gelukkig mooie foto’s kunnen maken als herinnering.

En toen was het eindelijk zover…pap, Janneke en Suus kwamen naar Costa Rica! Helaas werd hun komst een dag vertraagd doordat ze niet in Costa Rica konden landen door het slechte weer en vlogen ze dus door naar Panama. Gelukkig kon ik ze de dag daarna eindelijk van het vliegveld ophalen! Die avond zijn we ook gelijk naar mijn gastgezin gegaan, om ze daar alles te laten zien waar ik een halfjaar heb gewoond. En het ergste, het afscheid nemen van mijn familie en iedereen daar! Het was echt een onvergetelijke avond met veel cadeautjes en eten! Ik ga die mensen daar echt nooit meer vergeten, wat een leuke tijd heb ik met ze gehad. Het afscheid viel dan ook zwaar tegen, ik wist dat dit moment er aan zat te komen en ik wist het natuurlijk van te voren, maar dat het zo erg zou zijn…We hebben ze dan ook een camera cadeau gedaan, zodat ik nog veel met ze kan skypen.

Daarna begon de vakantie pas echt, lekker twee weken rondreizen, en wat was het gaaf om mijn eigen familie uit Nederland hier alles te kunnen laten zien en natuurlijk nog plekken van Costa Rica te zien, die ik ook nog niet had gezien. We zijn begonnen bij La Fortuna, hier keken we vanaf het huisje direct op de Vulkaan Arenal. Vanuit hier zijn we naar de watervallen en warm waterbronnen geweest. Daarna doorgereden naar Rio Celeste, wat een flinke klim was, maar ontzettend mooi! De foto’s lijken net plaatjes! De dagen daarna zijn we lekker een paar dagen naar het strand in Tamarindo geweest, waarbij we een huisje hadden direct aan het strand. Vanuit daar zijn we doorgereden naar Monteverde en hebben we door de boomtoppen gewandeld over hangbruggen en een canopy tour gemaakt! En als laatste zijn we beland in Jacó waar we de laatste paar dagen erg lekker weer hebben gehad, en dus veel hebben gezwommen. Vanuit daar hebben we nog wat leuke dingen gedaan, zoals het nationaal park, Manuel Antonio en heb ik vandaag met Suus een quad tour gemaakt!

Morgen zit het er helaas echt op, de laatste dag….dan vertrekken we richting het laatste hotel waar ik op 5 juli in alle vroegte vertrek richting Nederland.

Hieronder mijn vluchtschema:
CO1797 --> Vluchtnr van San José naar Newark
CO70 --> Vluchtnr van Newark naar Amsterdam (aankomsttijd 6 juli, 7.45u.)

Het voelt ontzettend raar om nu hier alles in Costa Rica achter te laten, ik heb hier een half jaar gewoond en was zo gewend aan mijn leven hier. Daarbij heb ik hier ontzettend veel geleerd en heb ik hier ontzettend veel ervaring opgedaan! Een ervaring die ik nooit had willen missen en ook nooit meer zal vergeten!

Ik hoop na mijn studie ooit nog terug te kunnen keren naar Costa Rica, om mijn Costa Ricaanse familie op te kunnen zoeken! Maar eerst terug naar Nederland, ik kijk er ontzettend naar uit om daar iedereen weer te zien!

Pura Vida vanuit Costa Rica!

  • 04 Juli 2011 - 07:22

    Oma:

    welkom terug in nederland en ik wens je een goede vlucht terug groeten en veel liefs doei

  • 04 Juli 2011 - 09:19

    Milou:

    Tot woensdag!! Leeeeeuk! Wel erg vroeg zeg! Had je dat niet anders kunnen regelen!:P

    Tot snel!

  • 04 Juli 2011 - 11:08

    Remie En Patries:

    Wij staan al klaar op Schiphol!! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 05 Dec. 2010
Verslag gelezen: 6195
Totaal aantal bezoekers 25587

Voorgaande reizen:

10 Januari 2011 - 06 Juli 2011

Stage Costa Rica

Landen bezocht: