Het einde nadert… - Reisverslag uit Purral, Costa Rica van Denise Daniëls - WaarBenJij.nu Het einde nadert… - Reisverslag uit Purral, Costa Rica van Denise Daniëls - WaarBenJij.nu

Het einde nadert…

Door: denisedaniels

Blijf op de hoogte en volg Denise

01 Juni 2011 | Costa Rica, Purral

Nog maar 3 weekjes en dan is het zover…dan komen pap, Janneke en Suus hierheen! Als ze aankomen zullen we nog een dag hier in Purral blijven, maar daarna moet ik toch echt afscheid nemen van iedereen! En dan ga ik nog lekker 2 weken reizen en dan vlieg ik op 5 juli alweer naar Nederland en zal 6 juli op Schiphol aankomen.

Op dit moment is het heel dubbel. Ik heb er ontzettend veel zin in om iedereen weer te zien in Nederland. Vrienden, vriendinnen en familie, want die heb ik vooral de laatste tijd echt wel gemist! Maar aan de andere kant moet ik ook hier afscheid nemen van iedereen. Van een mensen die echt familie zijn geworden en waarbij ik een half jaar heb gewoond! Van alle kinderen die ik een half jaar lang les heb gegeven, van de groep en van het leven hier!

Maargoed ik heb nog 3 weken! De afgelopen tijd is er weer veel gebeurd. Begin mei stond er een sportdag op de planning met als thema: Olympische spelen. Helaas heeft het weer deze dag verpest, want het begon te regenen en hield niet meer op. Er kwam dus ook geen kind naar buiten die dag. Die dag is dus uiteindelijk afgelast. We proberen dit straks goed te maken met de laatste sportdag die we organiseren op 19 juni. Deze wordt groter aangepakt en hopen op die manier het mooi af te kunnen sluiten.

Verder heb ik hier een aardbeving meegemaakt! Mijn vader hier was net thuis toen ineens alles begon te schudden. In het begin had ik geen idee wat er gebeurde, maar als snel merkte ik dat het een aardbeving was. Mijn vader riep als snel dat ik naar voren moest komen. Hier moesten we bij de poort blijven staan. Eenmaal bij de poort was het al bijna voorbij en heeft de aardbeving uiteindelijk niet zo lang geduurd. Maar voor wat ze hier gewend zijn, schijnt ie wel heftig te zijn geweest. Het was namelijk 6 op de schaal van richter. Maar gelukkig is er verder niks ernstigs gebeurt en is er hier alleen een vaas gesneuveld. Wel heel vreemd om dit mee te maken!

Daarnaast heb ik 21 mei ook mijn verjaardag hier gevierd, en dat alles op z’n Costa Ricaans, en deze verjaardag vergeet ik nooit meer! Eerst om 12 uur ’s nachts skypen met de familie in Nederland. En daarna zat het hele huis hier nog vol met mijn familie hier om nog even voor mij te zingen! De volgende dag kreeg ik ook allemaal cadeautjes van mijn familie, allemaal typische Costa Ricaanse spulletjes! Daarna heb ik een echte Nederlandse appeltaart gebakken en kwam ’s avonds de groep met wat families bij wie ze wonen. Ook heb ik twee piñatas kapot geslagen, dat is hier namelijk traditie. Een hele leuke avond dus, die ik vervolgens heb afgesloten met de groep en mijn broer in een bar!

Ook met de projecten gaat het goed. Zoals het er nu uitziet gaan de docenten op de Juan Flores de gymlessen overnemen, iets waar we heel erg blij mee zijn. Gaan de zwemlessen ook nog steeds er goed, elke week nog vragen er kinderen of er nog plek is voor de zwemlessen, terwijl ze helaas echt vol zitten. En ook de voetbalschool loopt goed. Er komen steeds meer kinderen op af en afgelopen zaterdag was er een soort toernooi waar heel veel andere teams op af kwamen, dus dat gaat goed! Nu langzaam aan beginnen we met het afronden en de overdrachten.

Ook zoals de meeste misschien al weten heb ik mijn vliegticket ongeveer anderhalve week eerder verzet. Ik kom nu op 6 juli aan in plaats van 18 juli. Dit omdat de meest hier ook al eerder vertrekken. Daarnaast heb ik dan wat meer tijd om een kamer te gaan zoeken in Groningen. Want ik wil graag vanaf Juli/augustus in Groningen gaan wonen, aangezien mijn studie daar in september begint. Ik ga daar de master Nederlands Recht volgen. Eerst een schakeljaar en dan nog één jaar een master. En doordat ik nu eerder aankom, kan ik waarschijnlijk als het lukt mijn huidige studie nog in juni afronden en hoef ik niet te wachten tot dat de vakantie voorbij is.

Op dit moment heb ik nog een weekje vakantie, omdat ze mensen aan het tellen zijn in Costa Rica! Geen idee hoe dat gaat of wat het precies is, maar ze zijn in ieder geval mensen aan het tellen waardoor wij een week vakantie hebben. Dus gebruik ik deze week mooi voor mijn studie, want mijn planning loopt nu 2 maanden in! En doe ik veel leuke dingen met mijn familie. Zo ben ik vandaag de hele dag weg geweest met mijn zus om souvenirs te kopen, gaan we morgen naar wat museums en ’s avonds nog naar de bioscoop met mijn broer en zus. Ook heb ik zondag een bruiloft van een zus hier, dus dat maak ik ook mee!

Daarna nog 2 weken werken en dan zit het erop! Tegen die tijd zal ik nog wel een verslag plaatsen!

Op mijn picasa staan weer wat nieuwe foto’s
- Verjaardag 21 mei
- Voetbalschool 28 mei
- Tamarindo (dit is al wel een tijd geleden, maar de foto’s stonden er nog niet op)

Dit was het weer, tot de volgende keer!

Groetjes vanuit Costa Ricaaaaaaaaaa!

  • 01 Juni 2011 - 06:47

    Dominique:

    Hoi lieve Denise,

    Wat fijn om weer van je te horen! Ik ben blij dat je het nog steeds naar je zin hebt, en ik ben ook blij dat je eerder naar huis komt om met ons af te studeren! :) Kunnen we samen een mooie tijd afsluiten! Ik wens je nog heel veel plezier daar en succes met je scriptie..dan zie ik je 6 juli op de diplomauitreiking :D

    Dikke kus xx

  • 01 Juni 2011 - 07:13

    Bregje:

    Denise!! Bijna bijna bijna kom je weer naar NL en dan kunnen we weer gaan stappen :D
    Ik moet trouwens nog eens even kijken of ik je op schiphol kan ophalen. Even kijken of de treinen al zo vroeg rijden. Oeh en dan 's avonds meteen diplomauitreiking :D
    Tot snel meid, geniet er nog van daar!
    xxx
    p.s. kheb je (belachelijk lange maar erg leuke) mail gelezen, morgen krijg je (een belachelijk lang maar erg leuke) reactie!!

  • 01 Juni 2011 - 11:58

    Danielle:

    Lieve, lieve Denise,

    Geniet nog van je laatste weekjes, dame! In een oogwenk is het weer voorbij. Voor mij resten er nog 2 dagen stage, en 2 weken reizen. 6 juli kom ik je dood knuffelen op het vliegveld en daarna gaan we een ongelofelijke nieuwe periode tegemoet in Groningen. Looking forward to it! Den, ik zie je binnenkort! Dikke kus en veel liefs uit Zambia!

  • 01 Juni 2011 - 14:13

    Janneke:

    Hee lieve Denise

    Blijft leuk om je verhalen te lezen! Gek idee dat we je nu dan bijna echt zien (en kunnen vasthouden want zien doen we je met skypen ook!)! Heb er heel veel zin in!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 05 Dec. 2010
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 25591

Voorgaande reizen:

10 Januari 2011 - 06 Juli 2011

Stage Costa Rica

Landen bezocht: