Semana Santa en nog veeeeeeel meer! - Reisverslag uit Purral, Costa Rica van Denise Daniëls - WaarBenJij.nu Semana Santa en nog veeeeeeel meer! - Reisverslag uit Purral, Costa Rica van Denise Daniëls - WaarBenJij.nu

Semana Santa en nog veeeeeeel meer!

Door: denisedaniels

Blijf op de hoogte en volg Denise

28 April 2011 | Costa Rica, Purral

Holaaaaa!

Jaajaa het werd wel weer tijd voor een berichtje!
Hier gaat nog steeds alles goed en alweer zoveel meegemaakt.

Voordat Semana Santa was begonnen zijn we nog twee weekendjes weggeweest. Één weekend daarvan ben ik samen met Floor en Christal naar Tamarindo geweest. Hier hebben we vooral een relax weekendje gehad, we hebben aan het strand gelegen, gezwommen en natuurlijk gesurfd. Dat weekend erop zijn we nog maar een keer naar Jacó gegaan, we waren voor het eerst sinds januari weer met z’n vijven compleet een weekendje weg, dus dat was erg gezellig.

Die week erop was het alweer Semana Santa en dat betekenden het land uit om ons visum te verlengen! We zijn begonnen bij Cahuita in Costa Rica, daar ben ik samen met Floor en Gershom heen gegaan. Hier hadden we een vet huisje weten te regelen aan het strand, met hangmat voor de deur, dus dat zat helemaal goed. De volgende dag zijn we naar het Nacional Parque Cahuita gegaan, en echt ik heb denk ik nog nooit zo’n mooi park gezien! Maar dat zullen jullie ook wel op de foto’s zien. Daarbij was het ook superrustig in het park, dus we hebben erg veel dieren gespot. Ook hebben we in dit park gesnorkeld, hierbij hebben we nog een vet grote rog gezien! Daarna hebben we nog fietsen gehuurd en zijn we een stukje wezen fietsen en naar een rescue park voor dieren geweest.

De volgende dag zijn we eigenlijk gelijk weer vertrokken en zijn we afgereisd richting Panama. Dit was nog een flinke reis, aangezien we de grens over moesten. En helaas gaat dat niet zo makkelijk als van Nederland naar Duitsland. In Costa Rica moet je eerst in de rij staan, voor de benodigde stempels, dan ga je over een heeeeeeele wankele brug, met allemaal gaten en sta je dus in Panama, waarbij je bij één hokje een stempel moet halen, bij de andere een sticker en weer een andere controleert het nog een keer! Al met al hebben we er bijna nog een hele dag over gedaan en kwamen we eind van de middag in Bocas del Toro aan.

In Bocas del toro aangekomen zijn we gelijk op zoek gegaan naar een slaapplek en daarna nog even na het strand en de duikschool geweest. Eigenlijk was ik niet van plan om te gaan duiken. Maar Gershom wilde wel graag zijn duikbrevet hier halen, want het scheelde hier namelijk erg veel geld en Floor had haar duikbrevet al eerder in Nederland gehaald dus die wilde ook wel graag weer duiken. Uiteindelijk had ik toch besloten om die zondag mee te gaan en gewoon te kijken of ik het wat vond en dan kon ik altijd nog kijken of ik verder wilde. Maar na twee duiken vond ik het toch wel supervet en ben ik toch voor mijn duikbrevet gegaan. Dat betekenden elke dag 2 x duiken, theorie leren en filmpjes kijken! En na 3 dagen had ik gewoon mijn duikbrevet! Ik ben superblij dat ik dat heb gedaan. Ik weet ook zeker dat ik ‘m echt nog wel vaker zal gebruiken tijdens reizen, nu ben ik dus officieel open water diver! We hebben ook echt zoveel gave dingen gezien onder water, eigenlijk teveel om op te noemen!

De eerste drie dagen waren dus al aardig druk met duiken, maar tussendoor hadden we nog wel tijd om wat mooie stranden te bezoeken en dit deden we op de fiets!

Na het duiken bleef ik met Floor nog één dag in Bocas del Toro, ondertussen waren Steffan en Christal met dr vriend uit Nederland ook aangekomen in Bocas del Toro. Verder ben ik nog met Floor naar het Red Frog eiland geweest, helaas geen rode kikkers gezien! Maar het was er wel heel mooi! De zee was echt licht blauw en de stranden wit.

Die dag erna zijn we weer richting Costa Rica afgereisd, richting Puerto Viejo. Natuurlijk moesten we weer langs de grens en duurde het wel weer bijna een hele dag. Daarnaast vroegen ze ineens naar ons vliegticket, want we moesten kunnen aantonen dat we na 90 Costa Rica weer uitgingen. Maar die hadden we natuurlijk niet bij ons. Gelukkig kwamen we Steffan tegen en kon hij met een goed verhaal vertellen dat wij bij hem hoorden en tegelijk met hem terug reisden, hij had namelijk wel ‘heel slim’ zijn tickets uitgeprint.

De volgende hebben we weer fietsen gehuurd en ben ik dit keer met Steffan en Floor naar Manzanillo gefietst en ondertussen gestopt bij allemaal strandjes. Helaas was volgens mij heel Costa Rica in Manzanillo, dus hebben we daar alleen wat gegeten en toen weer terug gefietst naar wat rustigere strandjes.

En toen was de week eigenlijk alweer voorbij, we zijn die zaterdag dan ook weer terug gereisd naar San José, zodat we de zondag nog even vrij hadden, want maandag begon het lesgeven weer! En ik was ook wel weer blij om naar mijn familie te kunnen! Die avond heb ik nog even gezellig film gekeken met een deel van mijn familie en natuurlijk alle verhalen en foto’s met ze uitgewisseld! Want ze zeggen de hele tijd dat ik straks meer weet en gezien heb van Costa Rica dan zij zelf! Dit omdat er gewoon weg geen geld voor is en ze eigenlijk nooit op vakantie gaan! Ze genieten dus extra van mijn foto’s en verhalen!

Deze week is dus het werk hier weer begonnen. Maandag heb ik de ochtend voor het eerst alleen les gegeven, zodat Gershom de donderdag middag alleen les geeft. Op deze manier hebben we ook wat meer tijd voor onze scriptie. Het lesgeven verliep ook weer goed en ik vond het erg leuk om de kinderen na een week weer te zien!

Verder loopt hier alles goed met de projecten. De zwemlessen gaan goed, de voetbalschool is zelfs toen wij op vakantie waren door gegaan, met Roberto (broer van Gershom) als coördinator en 8 vrijwilligers! En daarbij zijn we bezig om te proberen om de gymlessen langzaam aan over te dragen aan de leraren. Op de Juan Flores gaat dit de goede kant op, helaas is de Pestalozzi wat moeilijker, maar ik denk dat we hier op sowieso ook al een grote stap vooruit hebben gemaakt om veel beter te communiceren, regels op te stellen en structuur ingebracht te hebben.

Ook gaan we hier koninginnendag nog even goed vieren, want dat mis ik nu helaas in Nederland….Morgen zijn we uitgenodigd bij de Nederlandse Ambassade en zaterdag gaan we het nog even met alle families hier vieren, in het oranje natuurlijk!

Ook staat de één na laatste sportdag 8 mei alweer op de planning. Echt de tijd gaat zo snel…nog maar 8 weken en dan is het klaar. Ik zit nu dus al ruim over de helft. Gelukkig staan er nog heel wat leuke dingen op de planning. Projecten, feestjes, uitstapjes en over ongeveer 4 weken mijn verjaardag die we gaan vieren aan het strand en daarna het zwembad!

Met mijn familie hier gaat ook nog steeds alles goed. Ze hebben het er nu al over, wanneer ik straks weer terug kom hier heen. Omdat juli nu toch wel steeds dichterbij komt. Ik kan nu ook gewoon hele gesprekken met ze voeren, dat is toch wel fijn!

Verder was dit het wel, weer een heel verhaal!

Op mijn picasa staan ook weer nieuwe foto’s! https://picasaweb.google.com/116964663481782884977/

Tot de volgende keer!

Groetjes uit Costa Rica!

  • 28 April 2011 - 07:16

    Janneke:

    Hai meid,

    Ben zo jaloers... Fijn dat je het zo leuk hebt!

    X Janneke

  • 28 April 2011 - 07:30

    Bregje:

    Hee Meid,

    Wat gaaf dat je zomaar even je duikbrevet gehaald hebt, bikkel!!
    Wat een gedoe trouwens om even de grens over te steken, kzie t al helemaal voor me, over zo´n bruggetje :P
    Hoe gaat t verder met je spaans en met de scriptie?

    X

  • 28 April 2011 - 08:12

    Denise De Hart:

    Denisee!

    Zozo wat een verhalen weer! Super tof:D Echt fijn dat je het daar zo goed naar je zin hebt en dat je zoveel kunt zien en doen! De tijd vliegt hier ook, dus geniet er daar nog even flink van! En niet vergeten ook je scriptie op tijd af te hebben he:P haha
    Kus!

  • 28 April 2011 - 20:36

    Suus:

    Wat een leuke foto's weer!! Gelukkig komen we over 8 weken naar jou toe:)

    xx

  • 30 April 2011 - 11:22

    Danielle:

    Denise!
    Ik ga steeds groener zien door al die verhalen van je! We squeezen snel weer een skype date in onze drukke agenda`s!
    Kus

  • 11 Mei 2011 - 12:52

    Lucy Overbeek:

    Hoi Denise,
    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er van!
    Groetjes, Lucy

  • 12 Mei 2011 - 18:01

    Debbie En Hermi:

    Heeh Denise,

    Wat maak je toch een hoop mee, leuk om te lezen.
    Mooie foto`s ook!

    Geniet ervan,........
    Veel plezier nog en tot gauw.

    Groetjes uit Ooy van Hermi en Debbie.

  • 21 Mei 2011 - 16:35

    Debbie:

    Heeh Denise,

    Van harte gefeliciteerd. (Klopt toch dat je vandaag jarig bent????)
    Maak er een mooie dag van!

    We zullen er een op drinken!

    Groetjes, Rob, Bets
    Hermi en Debbie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 05 Dec. 2010
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 25581

Voorgaande reizen:

10 Januari 2011 - 06 Juli 2011

Stage Costa Rica

Landen bezocht: